BRAVOweb: Jak na ranní vstávání?

5. ledna 2013 v 17:10 | Lola-J |  Tipy
Můj starší článek z Bravowebu:

Známe to všichni. Je tu zima a ráno je zase tma - tím je vstávání těžší a těžší.
Ránem začíná celý den, proto bychom neměli vstávání podceňovat. Dnes se společně zamyslíme nad tím, co ti pomůže k dobré kondici hned ráno. Jak nezaspíš a po otráveném výrazu nebude ani stopy :-)

Těš se - je na co!
Udělej si před spaním kakao, čaj, hoď do sebe housku, zkrátka udělej něco, co je pro tebe samozřejmostí a večer už zůstaň vklidu - v tom "pohodovém režimu". Od dalších dnů nikdy nečekej žádné velké zázraky. Ale taky si nikdy neopakuj, že je to všechno jen stará šedá zaběhlá rutina. Každý den je něčím jiný. Každý den se stane něco jiného. Najdi už večer na následujícím dni něco, na co se můžeš těšit: na cestu autobusem s kamarádkou, klidně i na oběd, supl, hodinu výtvarky, odpolední kino... v podvědomí budeš připravená okamžitě zapnout a žít naplno v jakoukoliv hodinu. Pokus se hned ráno po zazvonění budíku vzpomenout, na co jsi se večer těšila a to ti pomůže se rychleji probudit.

Způsob buzení
Už dávno odzvonilo časům, kdy tě maminka pohladila po hlavě a dohlížela na to, jestli do pěti minut vstaneš. Na scéně jsou digitální hodiny, mobily... nesnaž se zbytečně nastavit si ten nejotřesnější tón, který by tě zaručeně zvedl z postele. Z postele tě možná zvedne, ale pochybuji, že budeš zrovna sršet optimismem a nepraštíš sebou hned zase na postel. Příliš jemné melodie by mohly zase jen posílit chuť ke spánku. Zkus něco, co tě obvykle povzbudí a z čeho máš dobrý pocit. Něco, s čím si dokážeš představit, že budeš ráno vstávat. Melodie si můžeš spojit s nějakými plány nebo vzpomínkami, snadněji se tak přepneš ze snové nálady do reálného života.

"Nesnídám." - ŠPATNĚ!
Snídani bychom neměli vynechávat ani náhodou, i když nad tím stále spousta lidí mává rukou. Příčiny, proč mnoho lidí nesnídá: ráno nestíhají, drží podivné diety, jsou přesvědčeni, že to není třeba... Určitě nezhubneš, když nebudeš snídat, naopak odpoledne přibereš jednou tolik. Snídaně má za úkol tvůj organismus nastartovat, dodat potřebnou energii a udržet tě dopoledne v kondici. Pochopitelně jen vyvážená snídaně obsahující vitamíny, cukr obsažený v ovoci... - předpokládám, že moc lidí ráno nekonzumuje propečenou kachničku s bramborami a chleba se sádlem.

Připravenost a časové rezervy
Vše, co potřebuješ na zítra, neodkládej na poslední chvíli. Možná už máš chuť padnout do postele, ale nikdy nevíš, jaká situace nastane zítra. Nerozbiješ sklenici džusu? Nezazvoní ti budík? Nebudeš moct najít klíče?
Radši se ujisti, že ať se zítra stane cokoliv, budeš maximálně připravená a jakýkoliv problém během chvilky vyřešíš a vše stihneš bez úhony. Spoléhej především na sebe. Na nic tak nezapomeneš a ještě včas dorazíš na místo. Navíc ze sebe budeš mít dobrý pocit, který ti jistě dlouho vydrží. :-)
Mysli optimisticky - i maličkosti ti začnou přinášet radost a každé ráno bude příjemnějším. Doufám, že dny budou začínat správně vyváženě a hlavně šťastně. Nezapomeň, že od rána se odvine celý den - a moc vše změnit k lepšímu máš jen a jen ty.


Lola-J
 


Anketa

Byl/a jsem tu

Ano-klik)

Komentáře

1 Katrin Katrin | Web | 5. ledna 2013 v 20:05 | Reagovat

Bravem už nějaký ten rok nebrouzdám a nelistuju, ale tento článek je skvělý :) Tak přeju hodně takových v novém roce.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.