Článek:K.N.V.S.

25. srpna 2011 v 8:19 | Lola-J (L.J) :)) |  Krásná.cz

Když nakupujeme v supermarketu


aktualizováno 23.08.2011, 00:30 | 23.08.2011, 00:00 | Lola-J/Krasna.cz
Určitě znáš ty tradiční nákupy s rodinou, nebo i bez ní: Vyhledáváme nejvýhodnější ceny a dobré zboží.
Ukážu ti, jak je to se supermarkety, cenami a chytáky, které nás nutí ještě něco koupit. Jak se používají osvěžovače vzduchu s vůní čerstvého chleba a jak se nejčastěji rozmísťuje zboží. Na co si máš dávat pozor a v čem si můžeš být při nákupech jistá...

Pokud chceš být perfektní v mnoha věcech, určitě bys měla vědět jak správně nakupovat.

Nejprve začneme prošlým zbožím. Občas se někde může konat akce - například najdi prošlé zboží a dostaň bezplatně nové a podobně. V Rusku se taková akce konala ve sdružení několika sítí supermarketů. Osmadvacetiletý Maxim se ihned zapojil a za dva měsíce ušetřil asi 150 tisíc rublů. Poté ho vedení obchodu raději obvinilo z krádeže, aby mu znemožnilo účast v takových akcích. Pro obyčejného člověka bylo téměř nemožné najít prošlé zboží. Pracovníci začali nálepky na výrobcích přelepovat svými vlastními a tím měnili datum spotřeby.

Pamatuj si: Pokud je na výrobku jiná nálepka než nálepka výrobce, je možné, že se někdo snažil zaměnit datum spotřeby. Zboží, které se blíží ke konci datumu spotřeby, najdeš v obchodě úplně vepředu.

26letá E. Smarčková založila organizaci "Xрюши против", v níž jsou lidé převlečeni za prasata a chodí do obchodů s vozíky a prohledávají všechno zboží. Tato organizace vznikla poté, co se rodina Evgenii otrávila prošlým zbožím. Organizace přinesla své plody: mnoho zodpovědných lidí z oddělení, ve kterém bylo prošlé zboží, byli propuštěni.

Kolik nachodíme kroků a kudy procházíme
V některém z rozšířených supermarketů, abychom mohli nakoupit maso, nějakou zeleninu, chleba, máslo, nachodíme tři tisíce kroků a více. Jenom kvůli základním potravinám. Úkolem zaměstnanců je zdržet tě co nejdéle v obchodě. Takže když potřebujeme maso, projdeme kolem tisíce věcí, které zrovna nepotřebujeme a nejsou zrovna prodávané. Někde dokonce používají systém osvěžovačů vzduchu. Například v oddělení s chlebem zvýší vůni chleba, a tak se tam ochomítá o něco více lidí než normálně. Cílem je nahodit pocit hladu.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Ovládni své shopaholické choutky
Bojuj proti celulitidě - jídlem

Nedávno byl proveden průzkum - Kolik lidí nakoupí skutečně to, co potřebují? Bylo tázáno dvacet lidí. A jen jeden z dvaceti koupil skutečně to, co potřeboval, a to díky sestavenému seznamu potravin. Zbytek si koupil minimálně tři nepotřebné věci. Žena, která chtěla nakoupit něco základního, vyšla z obchodu s laky na vlasy a židlí. Řekla, že když procházela kolem, viděla, že je v akci. Nemohla ji tam jen tak nechat.

Dostáváme se k akcím, lákadlům pro zákazníky. Nebylo takových případů málo, kdy se uspořádala akce na nějaké zboží, a ve chvíli, kdy přišlo na placení, se zjistilo, že cena naopak vzrostla. Je dobré nelenit a udělat pár dalších kroků k snímači čárových kódů před tím, než dojdeš k pokladně.

Nákupní vozík
Nakupuj jen tolik, kolik potřebuješ. (Foto: profimedia.cz)


Jestli dojdeš k pokladně a místo ceny na štítcích budeš platit víc, požaduj doplacení rozdílu. Pokud se to na pokladně nepodaří, zajdi na informace, nebo si rovnou nech zavolat někoho z vedení. Rozdíly by měl nahradit v každém případě, i kdyby to mělo být z vlastní kapsy. A pokud ani zde nepochodíš, můžeš se obrátit na Českou obchodní inspekci.

Na základě akcí v obchodech byl proveden experiment. V jednom z obchodů, kam moc lidí nezavítalo, uspořádal televizní štáb jedné televizní stanice s marketingovým znalcem akci, při které měli za úkol navést do obchodu co nejvíce lidí. Začali výraznými štítky. (Domluvili se, že ani jedna cena se nezmění). V mléčném oddělení označili ten nejdražší kefír za akci. Poté provedli spoustu podobných označení červeno-žlutými štítky. Červená vždy přitáhne oči. Mozek už ani tak moc nevnímá cenu jako fakt, že daná cena je výhodná. Ten den se objevila akce na nádobí, ke kterému byl jako dárek polštář. Zisk obchodu po této zvláštní akci trojnásobně vzrostl.

Pravidlo zlatých poliček - nejdražší výrobky bývají většinou na nejvyšších poličkách. Výrobky, které musí být nejvíce prodávané, jsou v úrovni očí. Výrobky, které jsou nejvíce prodávané v každém případě, jsou v úrovni rukou. A nejlevnější výrobky bývají nejníže.

A nyní... Ochranky obchodů.
Stalo se ti už někdy, že jsi byla svědkem toho, kdy se ochranka vrhla na zákazníka a donutila ho, aby se jim podvolil při prohledávání? Pravdou je, že ochranka nemá právo se zákazníka ani dotknout prstem. Tím je pověřena pouze policie...

Na závěr:

- když jdeš nakupovat, udělej si seznam věcí.
- před nákupem se raději najez, protože pak se sníží šance, že naletíš na vůně čerstvého chleba anebo čerstvých uzenin.
- člověk pak aspoň nebude mít pocit, že potřebuje ještě další potraviny...
- dívej se na datum spotřeby uvedené na firemní nálepce, nikoliv na nálepce obchodu.
- akce pořádané obchodem jsou výhodné pro obchod. Akce, které jsou skutečně výhodné pro tebe, bývají napsané přímo na obalu od výrobce.

Tyto rady a zajímavosti by ti měly pomoct při správných nákupech. :)


Lola-J
 


Anketa

Byl/a jsem tu

Ano-klik)

Komentáře

1 flegmoshka flegmoshka | Web | 25. srpna 2011 v 8:28 | Reagovat

pěkný !!  na té fotce v záhlaví to jsi ty ? :-)

2 Lola-J Lola-J | Web | 25. srpna 2011 v 8:30 | Reagovat

[1]: Děkuji :)
Ano, to jsem já :))

3 krasna-sluchatka krasna-sluchatka | 26. srpna 2011 v 23:05 | Reagovat

jak jsi vytvořila tak hezkej blog_? já mám hnus!

4 Lola-J Lola-J | Web | 2. října 2011 v 7:46 | Reagovat

[3]:
Blog máš pěkný - obsah fajn, ted už jen design... :)
A dnes bude na blogu článek :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.